پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228070
گزارش کامل برنامه نود/ برتري پرسپوليس نسبت به استقلال در تعداد هوادار
تاریخ انتشار : 1396/02/19 09:15:39
نمایش : 1947
برنامه نود دوشنبه شب(هجدهم ارديبهشت ماه) از ساعت 23 آغاز شد که اتفاقات و داوري‌هاي اشتباه هفته پاياني ليگ برتر که با سقوط جنجالي صبا و بقاي سياه جامگان همراه بود، مورد بررسي قرار گرفت و علاوه بر آن فردوسي‌پور گفت‌وگوهايي با عليرضا منصوريان، حسن کامراني‌فر، رضا عنايتي و ... داشت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، برنامه نود دوشنبه شب(هجدهم ارديبهشت ماه) از ساعت 23 آغاز شد که اتفاقات و داوري‌هاي اشتباه هفته پاياني ليگ برتر که با سقوط جنجالي صبا و بقاي سياه جامگان همراه بود، مورد بررسي قرار گرفت و علاوه بر آن فردوسي‌پور گفت‌وگوهايي با عليرضا منصوريان، حسن کامراني‌فر، رضا عنايتي و ... داشت.

 

* نظرسنجي

 

مخاطبان برنامه نود مي‌توانند از بين ساير تيم‌ها(گزينه صفر)، استقلال تهران، پرسپوليس، تراکتورسازي، ذوب‌آهن، سپاهان، سپيدرود رشت، فجرسپاسي شيراز، ملوان انزلي و نساجي مازندران پُر طرفدارترين تيم فوتبال ايران را انتخاب کنند.

 

* ترين‌هاي هفته سي‌اُم ليگ برتر

 

حرکات تکنيکي: محمد پورمحمد، محمود داري‌زاده، مهرداد محمدي، سالار افراسيابي، علي قلي‌زاده، اميد جهانبخش، بابک حاتمي، مهران درخشان‌مهر، رضا کرملاچعب، جري بنگستون، محمد نوري، حسن بيت‌سعيد، مهدي مهدي‌پور، محمد ايران‌پوريان، مهدي مومني، ايوب والي، ابوالفضل محمدحسني، حميد بوحمدان، اميرارسلان مطهري، يوسف سيدي و سيامک نعمتي.

تيرک دروازه هفته: سيد مهدي حسيني(برابر استقلال خوزستان)

کار تيمي: صنعت نفت آبادان(مقابل گسترش فولاد)

موقعيت از دست رفته: محمد دانشگر(برابر تراکتورسازي)

پاس گل: مهدي مومني(مقابل صباي قم)

مهار برتر: وحيد شيخ‌ويسي(برابر صباي قم)

گل برتر: روح‌الله سيف‌اللهي(سياه جامگان مقابل پرسپوليس)

 

ترين هاي هفته سي ام ليگ برتر

 

* ذوب‌آهن 2 پديده صفر

 

نکات بازي

 

چهارمين باخت پياپي پديده

ذوب‌آهن بدون شکست مقابل پديده

 

- کنفرانس مربيان

 

بادامکي(مربي پديده): روند بازي دست ما بود؛ مي‌دانستيم ذوب‌آهن در ضد حملات خوب کار مي‌کند؛ ما هم موقعيت داشتيم و از دو طرف زمين ايجاد فرصت کرديم ولي در نهايت گل نزديم.

سيد مجتبي حسيني: موقعيت‌هاي زيادي خلق کرديم؛ خدا را شکر گل دوم را که زديم بازي براي ما تمام شد و توانستيم به سه امتياز برسيم.

 

* آيتم جذابي از حواشي هفته آخر با اشاره به خداحافظي ابراهيم صادقي کاپيتان سايپا و رضا عنايتي از فوتبال، رفتن ادينيو و جاسم کرار از تراکتورسازي، بقاي سياه جامگان در ليگ برتر، سقوط صباي قم به ليگ يک، پيروزي استقلال برابر سپاهان و نايب قهرماني، چهارم شدن ذوب‌آهن و شکست پرسپوليس، پخش شد.

 

هفته پاياني ليگ؛ پر هيجان با استرس بالا

 

* استقلال تهران 2 سپاهان 1

 

نکات بازي

 

سيد مهدي رحمتي بدون کلين‌شيت در سال 96

پانصدمين گل تاريخ ليگ برتر استقلال؛ گل فرشيد باقري.

استقلال پنج بازي بدون شکست برابر سپاهان.

استقلال بهترين تيم نيم‌فصل دوم

 

- کنفرانس مربيان

 

زلاتکو کرانچار: خوشحال هستم تمام تماشاگران از اين مسابقه لذت بردند؛ دو تيم نمايش خوبي داشتند ولي متاسف هستم چرخش 6 هفته‌اي من با شکست به پايان رسيد.

عليرضا منصوريان: وضعيت سختي در اين فصل داشتيم چون 11 تغيير در کادر فني و 11 تغيير در بازيکنان انجام داده بوديم؛ خدا را شکر توانستيم به اندازه کافي تلاش کنيم و پايان خوشي داشته باشيم.

 

حواشي بازي استقلال و سپاهان

 

* کارشناسي داوري با مسعود مرادي

 

- ذوب‌آهن و پديده

 

پنالتي به سود ذوب‌آهن درست بود و شهاب گردان به دليل خطا روي بنگستون بايد کارت زرد مي‌گرفت.

 

- استقلال تهران و سپاهان

 

مهاجم استقلال قصد داشت يک پنالتي از داور بگيرد اما ادامه مسابقه درست بود.

 

کارشناسي داوري بازي سپاهان و استقلال

 

* آناليزي از عملکرد زلاتکو کرانچار در 6 هفته حضور در سپاهان که با 4 پيروزي، يک تساوي و يک باخت همراه بود و به نمايش اين تيم و بازيکنان تحول بخشيد، پخش شد.

 

آناليز سپاهان بعد از به خدمت گرفتن کرانچار

 

* منصوريان: نمي‌دانيم سرگروه شويم يا نه

 

عليرضا منصوريان سرمربي استقلال تهران در گفت‌وگوي اسکايپي با برنامه نود اظهار کرد: الان در دوحه مستقر هستيم و فردا ان‌شاالله سعي داريم نمايش خوب و منطقي برابر التعاون انجام دهيم و با کنترل بازي به پيروزي برسيم.

 

او درباره وضعيتي که در گروه دارند، ابراز کرد: امشب بايد جلسه بگذاريم که سرگروهي کمک ما مي‌کند يا اينکه به‌عنوان تيم دوم صعود کنيم چون اگر دوم شويم و با العين بازي کنيم بازي رفت در ورزشگاه آزادي خواهد بود و ديدار برگشت در قطر اما اگر تيم اول باشيم، با الاهلي عربستان در روزهاي دوم و نهم خردادماه بايد خارج از ايران بازي کنيم که نمي‌دانيم ميزبان هستيم يا مهمان.

 

منصوريان اضافه کرد: لوکوموتيو تيم سخت‌کوشي است و الاهلي برابر اين تيم بازي آساني ندارد اما ما مسير خودمان را پيش مي‌رويم تا صعود را قطعي کنيم؛ اگر مي‌توانستيم دومين بازي را در ورزشگاه آزادي انجام دهيم قطعا براي رسيدن به پيروزي و سرگروهي تلاش مي‌کرديم.

 

سرمربي استقلال ادامه داد: العين امارات و الاهلي عربستان تيم‌هاي خيلي خوبي هستند؛ امروز خوشحال شديم پرسپوليس از مرحله گروهي صعود کرد چون خيلي دوست دارم حداقل سه تيم ايراني از گروه‌ها صعود کنند و اميدوارم استقلال خوزستان نيز به برتري برسد؛ اگر سه تيم ايراني از مرحله گروهي صعود کند، سهميه 1+3 تيم آسيايي براي فصل آينده ليگ قهرمانان حفظ مي‌شود.

 

او تصريح کرد: دور دوم ليگ قهرمانان بازي‌هاي سختي براي نمايندگان ايران است چون تيم‌هاي عربي قوي‌تر به مسابقات مي‌آيند و دو، سه خريد خوب انجام مي‌دهند؛ و باتوجه به اينکه ايراني‌ها ميزبان عربستاني‌ها نمي‌شوند شرايط سخت خواهد شد اما اميدوارم فيناليست ليگ قهرمانان آسيا يک تيم ايراني باشد.

 

منصوريان با بيان اينکه لياقت هواداران ما بالاتر از نايب قهرماني بود، گفت: طبيعي بود اين فصل را خيلي خوب شروع نکنيم چون در قسمت کادر فني و بازيکنان تغييرات زيادي داشتيم و نياز به زمان بود تا به شرايط خوب برسيم؛ تمام اين نتايج بعد از لطف خدا، نتيجه صبر و حوصله تماشاگران ما بود.

 

سرمربي استقلال عنوان کرد: پرسپوليس مديون صبر و حوصله تماشاگران فصل قبل بود که امسال به قهرماني رسيد و ما هم خوشحال هستم تيم و هواداران را سربلند کنيم؛ منتظر صبر و حوصله تماشاگران بوديم تا به نتيجه برسيم؛ بعد از لطف خدا مديون تماشاگران هستيم و بدون آنها نمي‌توانستيم اين نتايج را کسب کنيم.

 

او اظهار کرد: اميدوار هستيم سال 96 بهتر باشد و مطمئنا ليگ آينده به مراتب بهتر خواهد بود.

 

منصوريان با بيان اينکه نتايج تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس در ميزان تماشاگران اين تيم‌ها در نظرسنجي تاثير دارد، گفت: جدا از هر رنگي، اميدوار هستيم نمايندگان ايران در ليگ قهرمانان آسيا موفق شوند.

 

صحبت هايمنصوريان از نايب قهرماني تا بازي با التعاون

 

* صباي قم 1 - استقلال خوزستان 2 / سياه جامگان 1 - پرسپوليس صفر

 

نکات بازي‌ها:

 

36 درصد گل‌هاي خورده پرسپوليس با شوت از بيرون محوطه جريمه بوده است.

صبا بدون پيروزي مقابل استقلال خوزستان.

 

- کنفرانس مربيان

 

سيد سيروس پورموسوي: تيمي که مردم به آن احترام مي‌گذارند و مي‌گويند با غيرت بايد همينطور بازي مي‌کرد؛ به خاطر فوتبال پاک و عشق و علاقه مردم بازي کرديم تا به پيروزي برسيم.

برانکو ايوانکوويچ: کاري به نتايج ساير تيم‌ها نداشتيم و به دنبال نتيجه گرفتن بوديم.

 

نگاهي متفاوت به بقاي سياه جامگان و سقوط صباي قم

 

* کارشناسي داوري

 

- سياه جامگان و پرسپوليس

 

ضربه آزادي که منجر به گل سياه جامگان شد، خطا نبود و دايو بازيکن تيم مشهدي بود.

سيف‌اللهي بايد اخطار دوم را مي‌گرفت و اخراج مي‌شد.

کارشناسي داوري سياه جامگان و پرسپوليس

 

- صبا و استقلال خوزستان

 

پنالتي اول به سود صباي قم درست بود و شيخ‌ويسي بايد اخطار مي‌گرفت.

بهتر بود داور گل دوم صبا را اعلام مي‌کرد و خطا نمي‌گرفت.

اشکان خورشيدي بعد از مردود اعلام کردن گل دوم صبا بايد توپ را نگه مي‌داشت تا بازي به جريان نيافتد.

داور در اعلام پنالتي دوم براي صبا درست تصميم گرفت.

کارشناسي داوري بازي استقلال خوزستان و صباي قم

 

* کشوري‌فرد: صبا هنوز سقوط نکرده است

 

محمدرضا کشوري‌فرد، مدير عامل باشگاه صباي قم در گفت‌وگوي تلفني با برنامه نود اظهار کرد: سال گذشته هفته ماقبل پاياني ملوان را برديم که سياه جامگان در نهايت ليگ برتري ماند اما پيش از آن آقاي عباسي مديرعامل اين باشگاه مشهدي به رختکن ما آمد و گفت مي‌خواهيد با ملوان تباني کنيد ولي متاسفانه امسال همه چيز تغيير کرد.

 

او ادامه داد: داوري‌ها در اين فصل 100 درصد به ضرر صبا بود و بازي با استقلال خوزستان نيز بدترين داوري را شاهد بوديم.

 

کشوري‌فرد اضافه کرد: واقعا آقاي پورموسوي مقتدارانه در قم بازي کرد و درود به شرف او که تيمش چنين نمايشي داشت ولي يک ماه قبل به آقاي تاج نامه نوشتم که جام قهرماني را الان به پرسپوليس ندهيد و هفته پاياني اهدا کنيد ولي اين جام را در ديدار با پديده دادند و پرسپوليس در دو بازي بعد يک امتياز گرفت.

 

مدير عامل باشگاه صباي قم با بيان اينکه اگر استقلال خوزستان را برده بوديم در ليگ برتر مي‌مانديم، اظهار کرد: صبا ناحق به قم آمد اما بعد از اينکه هشت سال در قم بوده و براي آن زحمت کشيده شده و تمام رده‌هاي پايه آن در ليگ‌هاي برتر هستند، درست نيست به سال 87 برگرديم و دوباره انتقاد کنيم.

 

کشوري‌فرد در پايان تاکيد کرد: هنوز هم تيم صبا نيافتاده و اتفاقاتي پيرامون اين مسائل بعدا مشخص مي‌شود.

 

گفت و گو با مديرعامل صباي قم

 

* عنايتي: شهامت داشته باشيد اشتباه را بگوييد

 

رضا عنايتي در گفت‌وگوي تلفني با برنامه نود با انتقاد از داوري ديدارشان با استقلال خوزستان اظهار کرد: از طرف کميته داوران از مردم خوب قم عذرخواهي مي‌کنم؛ اين شجاعت را داشته باشيم وقتي اشتباهي داريم بگوييم نه اينکه دنبال چالش باشيم.

 

او با بيان اينکه از مردم خوب قم عذرخواهي مي‌کنم، گفت: اين فصل سال سختي بود براي ما بود و آنطور که مي‌خواستيم پيش نرفت؛ فوتبال همين است و اتفاقات تلخ و شيرين مي‌افتد ولي اشک‌هاي من را همه براي اول و آخرين بار ديدند.

 

عنايتي يادآور شد: هر کاري کردم تيم را از آن شرايط دربياورم اما بازي خودم هم يادم رفت؛ همه مهره‌ها چيده شده بود تا اين تلخي بر من بماند؛ از تمام هواداران خوب صبا عذرخواهي مي‌کنم که شرمنده شدم.

 

مهاجم صبا با بيان اينکه شرايط بازي به گونه‌اي پيش رفت که بازيکنان عصباني شدند، ابراز کرد: ممکن است کسي از بيرون حرفي بزند و صحبت‌هايي به داخل رختکن ما هم آمد؛ حنيف عمران‌زاده هم تحت تاثير حرف‌هاي ديگران قرار گرفت؛ شايد شانس اشکان خورشيدي بود که اشتباهات او غيرقابل جبران بود و يک سهميه تيم ليگ برتري را از استان قم گرفت.

 

عنايتي عنوان کرد: اميدوار هستم اتفاقات خوبي بيافتد تا صبا به ليگ برتر برگردد.

گ

 

* کامراني‌فر: اشتباه داوري را سرپوش نمي‌گذارم

 

حسن کامراني‌فر رييس دپارتمان داوري فدراسيون فوتبال در گفت‌وگوي تلفني با برنامه نود درخصوص اينکه گفته‌اند گل دوم صبا خطا بوده است، اظهار کرد: دو نفر از سه کارشناس ما گفتند آن صحنه خطا بوده ولي من دفاع نمي‌کنم و شايد نظر شخصي‌ام طور ديگري باشد.

 

او ادامه داد: اينطور نبودم که اشتباه داور را سرپوش بگذارم چون به اين شکل داوري پيشرفت نمي‌کند؛ از زماني که آمديم اشتباهات داوري را اعلام کرديم و اين مسائل را گفتيم.

نظر کامراني فر درباره اشتباهات داوري در بازي صبا - استقلال خوزستان

 

* تراکتورسازي 1 نفت تهران 0

 

- کنفرانس مربيان

 

علي دايي: موقعيت‌هاي گلي که ايجاد کرديم، بهتر از تراکتورسازي بود و در نيمه دوم مي‌توانستيم دو گل بزنيم اما متاسفانه به راحتي موقعيت‌ها را از دست داديم؛ به هواداران تراکتورسازي تبريک مي‌گويم.

امير قلعه‌نويي: آنقدر بازيکنان ما مرد و با معرفت هستند که نمي‌دانم چه حرفي بزنم؛ به هيچ تيمي بدهي نداشتم ولي به اين بازيکنان بدهکار هستم؛ جايگاه اين تيم بايد پايين‌تر باشد و فقط مردانگي بازيکنان موجب شده سوم شويم.

 

* بخش لژيونرها

 

السد با مرتضي پورعلي‌گنجي در يک چهارم نهايي اميرکاپ قطر به برتري رسيد؛ عليرضا جهانبخش نهمين گل فصل را برابر نايمخن، تيم سابق خود به ثمر رساند ولي تيم او شکست خورد؛ هيرنفين در روز گلزني رضا قوچان‌نژاد و يک اخراجي که اين مهاجم ايراني گرفت، 2 بر يک باخت؛ عزت‌اللهي؛ روستوف با بازي 90 دقيقه‌اي سردار آزمون به تساوي بدون گل رسيد؛ ترک گروژني با بهره‌مندي از ميلاد محمدي به برد مهمي رسيد؛ لوکوموتيو زاگرب با پنالتي‌اي که علي کريمي گرفت، برابر صدرنشين ليگ کرواسي به سه امتياز دست يافت؛ وردربرمن بعد از 11 هفته بدون باخت با هدايت الکساندر نوري از کلن شکست خورد.

بررسي عملکرد لژيونر ها

 

* سايپا 1 ماشين‌سازي صفر

 

نکته بازي

 

ششمين باخت پياپي ماشين‌سازي

 

- کنفرانس مربيان

 

فرهاد کاظمي: سه بازي آخر حذف شده بوديم و فقط 13 بازيکن داشتيم اما مي‌خواستيم حضور داشته باشيم تا ساير تيم‌ها متضرر نشوند؛ سعي و تلاش را کرديم ولي باختيم.

حسين فرکي: خيلي زحمت کشيديم اما کمبودهايي داشتيم که موجب شد تا از پيروزي مسابقه آخر خوشحال شويم؛ بايد زودتر موقعيت‌مان را در جدول تثبيت مي‌کرديم.

 

* ميثاقيان: هنوز در شوک هستم

 

اکبر ميثاقيان، سرمربي سياه جامگان در گفت‌وگوي تلفني با برنامه نود اظهار کرد: هنوز در شوک هستم و خيلي اذيت شدم؛ کار غير ممکن بود که خدا کمک کرد؛ همه اتفاقات دست به دست هم داد تا در ليگ برتر بمانيم.

 

وي ادامه داد: ما با آقاي عباسي 40-30 ساله دوست هستيم و هيچ مشکلي براي ادامه همکاري نداريم؛ بايد ببينيم در آينده چه اتفاقي مي‌افتد.

 

گفت و گو با ميثاقيان

 

* کارشناسي داوري

 

- تراکتورسازي و نفت تهران

 

آفسايد جاسم کرار به اشتباه گرفته شد.

خطايي روي کرار انجام نگرفت و ادامه مسابقه درست بود.

حرکت خطرناک محمد قاضي تنها کارت زرد داشت.

محمد ابراهيمي به دليل تکل خشن روي پاي دانشگر بايد اخراج مي‌شد.

 

- سايپا و ماشين‌سازي

 

خطايي روي خلعتبري نبود و تمارض انجام گرفت که تصميم داور هم درست بود.

مدافع ماشين‌سازي روي خلعتبري خطايي مرتکب نشد و ادامه مسابقه درست بود.

آفسايد مهاجم سايپا به اشتباه گرفته شد.

داور در دادن کارت قرمز به فردين عابديني تصميم صحيحي داشت.

هنريکه خطايي روي جعفري انجام نداد و تصميم داور درست بود.

 

* فولاد خوزستان 1 پيکان 2

 

- کنفرانس مربيان

 

مجيد جلالي: مي‌توانستيم موفق شويم؛ بازي نزديکي بود و شايد هر لحظه دو تيم به برد مي‌رسيدند.

نعيم سعداوي: راجع به بازي حرفي نمي‌توانم بزنيم و تحليل مسابقه را گروه داوري بگويند، بهتر است.

 

* گسترش فولاد 1 صنعت نفت آبادان صفر

 

نکته بازي

 

پيروزي گسترش فولاد بعد از هشت هفته

 

- کنفرانس سرمربي گسترش فولاد

 

فراز کمالوند: بازي بسيار خوبي بود و هر دو تيم نمايش قابل قبولي داشتند؛ استاد ما، آقاي فيروز کريمي روي نيمکت تيم مقابل بود؛ فکر مي‌کنم موقعيت‌هاي ما بيشتر بود و به برتري رسيديم.

 

* کارشناسي داوري

 

- فولاد خوزستان و پيکان

 

برخورد شريفات با احمدي پنالتي نبود و داور تصميم درستي گرفت.

داور به اشتباه پنالتي فولاد را اعلام کرد چون مدافع پيکان هيچ خطايي مرتکب نشد.

مشخص نيست پنالتي اول به سود پيکان درست بوده يا خير.

والي خطايي روي مهاجم پيکان انجام نداد و به اشتباه براي پيکان پنالتي گرفته شد.

 

* گزارشي از حواشي بازي پرسپوليس و الوحده در ليگ قهرمانان آسيا پخش شد.

 

* بازي ذوب‌آهن در ليگ قهرمانان آسيا که با شکست اين تيم همراه بود، آخرين بخش برنامه نود را به خود اختصاص داد.

 

* نتيجه نظرسنجي

 

حدود 3 ميليون و 460 هزار نفر در نظرسنجي برنامه نود شرکت کردند که بيش از 57 درصد به پرسپوليس راي دادند.

 

برنامه نود اين هفته ساعت 2:22 بامداد روز سه‌شنبه(نوزدهم ارديبهشت‌ماه) خاتمه يافت.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html